Stad van uitersten

29 april 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

En daar zitten we dan in San Francisco, vernoemd naar opa Tubbergen! Het was niet zo ver rijden, ca. 270 km, dus konden we lekker uitslapen en om 9 uur nog ontbijten. Gevolg is wel dat de meeste lekkere dingen, zoals wafels, yoghurtjes en jus d'orange al op waren. Chiel vond t erg moeilijk om uit bed te komen (de bedden lagen ook wel erg lekker) en Femke bracht hem toen maar ontbijt op de kamer. Had hij volgens mij niet verwacht.

Ik had graag nog een deel van het park willen zien en naar Hetch Hetchy willen rijden, maar de kinderen zagen zo'n grote omleiding echter niet zitten. Snap ik ook wel, scheelt toch snel vier uur en de meeste stemmen gelden, dat gaat de hele vakantie al prima.

De reis verliep heel vlot en om kwart over 1 zouden we al over zijn, maar de navigatie hield geen rekening met de enorme file door de tol voor de Oakland Bay Bridge. Bijna drie kwartier in de file gestaan, ook nog niet meegemaakt deze reis. Het weer in San Francisco is meestal fris en 't regent er vaak. De komende drie dagen is het echter prachtig weer. Na de 'valet parking' voor slechts $35 per dag (!) en het inchecken hebben we heerlijk genoten van de zon en het zwembad op het dak. Het uitzicht is beduidend anders dan in Las Vegas! Dat vond Stijn ook van de vrouw in het zwembad met 'het grote bos voor de deur'!

Ons hotel ligt vlak bij Union Square (door Femke 'Onion Square' genoemd) en een opstappunt voor de 'cabelcar'. Prachtig om te zien hoe steil die weg, Powell Street, naar boven loopt en eenmaal bovenaan zagen we in de verte Fisherman's Wharf aan het water. Toch is het een stad van tegenstellingen: aan de ene kant de gigantische gebouwen, banken, dure hotels en warenhuizen als Macy's, waar je met gemak een shirtje voor $400 kunt kopen en aan de andere kant talloze zwervers, die stoned of dronken in een portaal liggen of over straat lopen. Regelmatig hoor je ook een sirene van een brandweer- of politieauto.

Rond 9 uur nog een spelletje yahtzee gedaan, gelachen om youtubefilmpjes van 'Winnie de Poeh' en op tijd gaan slapen. Morgen willen we op de fiets San Francisco verkennen. Ben heel benieuwd!

1. T.diny en o.joop:
    30 april 2017
    ik heb jullie laatste brieven allemaal gelezen en verbaas me steeds weer over het afwisselende en goed geplande programma! fijn dat je samen genieten kunt van al het wonderbaarlijke dat op je weg komt, wat een land!! wat een tegenstellingen , maar jullie weten er kennelijk een goede mix van te maken zodat ook de jeugd het leuk blijft vinden... een onvergetelijke vakantie , da t is het in ieder geval...heb je er van tevoren veel voorbereidingen voor getroffen? wie...? geniet nog maar zo lang het nog kan!

groetjes uit een koel maar zonnig melick ..
  2. Familie Bonnes:
    1 mei 2017
    Lieve tante Diny en oom Joop. Nou... zo goed hebben we eigenlijk niet gepland. Samen met het reisbureau hebben we de route uitgestippeld en we hebben de nodige papieren geregeld. Maar het meeste plannen we hier van dag tot dag. Wat wil iedereen graag zien of doen en kunnen we dat in een of twee dagen? Tot nu toe lukte dat allemaal. nog maar drie volle dagen te gaan, waarvan twee lekker aan het strand. Morgen willen Richard en Chiel nog naar Alcatraz. Liefs van ons allemaal xxxxx