Shopping time!

26 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Midden in de nacht videochatten met (o)ma, via Patricia's mobiel, dat is pas grappig; zij zijn net wakker en wij gaan naar bed. We waren doodmoe, ik in ieder geval wel. Hopelijk zijn mijn voeten en enkels morgen wat minder dik, want er moet ook nog geshopt worden.

---o---

Om half 10 werden we pas wakker! Oeps, de shuttlebus gaat al om 11 uur, dus beetje opschieten. Heerlijk ontbeten met scrumbled eggs, toast, croissantjes, melk en sinaasappelsap. Mijn enkels waren niet geslonken t.o.v. de vorige dag, dus ik besloot niet mee te gaan naar de premium outlets en lekker rustig aan te doen. Bij het zwembad in de zon gelegen, puzzeltje gemaakt en veel water gedronken. Rond 4 uur zal de bus hier weer zijn. Ik ben benieuwd naar hun verhalen en of onze bestedingslimiet inmiddels is overschreden! ;)

Om kwart over vier zag ik bijna alleen maar pakjes en tassen binnenkomen! Kleding, sportkleding, schoenen, geurtjes, cadeautjes voor vrienden en familie en... last but not least: er was een pakje bezorgd bij de receptie; precies op tijd! Femke ook weer blij! Hoeft ze mama's blauwe bikini niet meer aan!

Op het menu stonden vandaag echte, zelfgebakken Amerikaanse pancakes en ze smaakten heerlijk. Vast wat ingepakt, omdat we morgen vroeg op pad moeten en rond half 9 naar Fremont Street gereden, het oude centrum van Las Vegas. We keken onze ogen uit! Stijn omschreef het als volgt: ik heb geen normale mensen gezien! Of het zijn mensen die dronken zijn, of ze zijn half bloot, of ze halen hun botten uit de kom, of ze bedelen om geld omdat ze geen armen en benen meer hebben!

De straat was overdekt met een lichtshow als dak en daaronder de Slotzilla Zip- and Zoomline. 25 of 35 meter boven de grond vlogen mensen 250 of 500 meter lang met hoge snelheid. Prachtig om te zien en waarschijnlijk ook heel bijzonder om mee te maken. Er was veel straattheater, maar het niveau was vaak belabberd. Een man die in een vierkante kist kon kruipen, schaars geklede dames met alleen twee sterren op hun ontblote bovenlijf, mannen verkleed en geschminkt als KISS, Elvis, een man zonder ledematen, spray painting artists, enorm lenige hiphopdansers op rolschaatsen, een oude vrouw met een bord waarop stond dat ze geld vroeg voor eten en de huur en zo probeerde iedereen zijn kostje bij elkaar te scharrelen. Richard wilde graag zijn geluk in het casino beproeven en de kinderen wilden graag zien hoe papa de jackpot zou winnen, maar overal hingen borden waarop stond dat mensen onder de 21 jaar niet de 'playground' mochten betreden. Naar het toilet gaan mocht nog net. De lange dagen begonnen hun tol te eisen en na goed anderhalf uur in dit gekkenhuis, was het tijd om te gaan slapen. Bijna dan, want eerst wilden we toch nog even over The Strip rijden en de andere bijzondere hotels zien, zoals Excalibur en New York New York met een replica van het Vrijheidsbeeld. Moe maar voldaan genoten we nog een keer van het fabuleuze uitzicht vanaf ons balkon.