Paradise

25 april 2017 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Wat een wereld van verschil! Vanmorgen werden we wakker met -1,5 °C en rond 13:00 uur was het 25 graden in Las Vegas. Van hoog in de bergen naar beneden in de woestijn gereden, door het cowboystadje Panguitch en na een hagelbui boven in de bergen werd 't landschap steeds groener. We zagen oude boerderijtjes langs de weg, die op instorten leken te staan en zelfs zwarte koeien in de wei. Las Vegas was nog 131 mijl.

Niet veel later reden we weer door de roodgekleurde bergen, waar het aanleggen van deze wegen een bijzonder staaltje werk is, dwars door elke rotslaag heen. Las Vegas was nog 87 mijl.

Uiteindelijk zagen we een grote witte V op de bergwand verschijnen en niet veel later rees een kleine stad (vergeleken met LA) 'in the middle of nowhere' op. Opeens was het heel druk op de weg en reden de automobilisten ook een stuk onbeschofter. Trump komt in ieder geval één belofte na: er wordt overal wel flink aan de weg gewerkt! Vliegtuigen vlogen af en aan en de verkeerstoren (correctie: het Stratosphere Tower Hotel) steekt statig boven de stad uit. Het World Market Center en de Trump Tower konden ons niet ontgaan, zo groot en opvallend. En na ook Caesars Palace te passeren, reden we al snel Koval Lane in, waar ons prachtige appartement is bij het resort Holiday Inn Club Vacations. We moesten gaan gokken vanavond zei de receptioniste, want het was onze 'lucky day': eigenlijk konden we pas om 4 uur inchecken maar ze zou kijken of er al iets vrij was. Precies in het gedeelte dat pas gerenoveerd was op de bovenste etage. Een woonkamer met prachtig interieur en een grote flatscreen tv, een keuken voorzien van alle gemakken, een washok met wasmachine en droger, twee slaapkamers met aparte badkamer, een inloopkast en een balkon!! Jammer dat we hier maar twee nachten blijven. Lekker zelf gekookt en de macaroni 'à la mama' smaakte heerlijk. Ook goed gebruikt gemaakt van de wasmachine en droger hier. Alle vuile was is weer fris en schoon. Heerlijk, zo'n tussenstop; goede tip van de familie Kuipers!

Net terug van 'The Strip'! Wat een neongeweld. Gigantische hotels als The Bellagio, The Venetian, Linq, Flamingo, Caecars Palace, The Mirage, Cosmopolitan, Palazzo, The Cromwel en nog veel meer. Je kijkt je ogen uit: prachtige fonteinenshow, overal gokkasten, enorme limousines, veel taxi's, straatartiesten en overal reclame voor goedkoop eten en drinken in de hotels, zodat je binnenkomt en misschien wel je laatste dollars in een gokkast gooit. Maar ook drugsverslaafden, bedelaars en slapende mensen aan de kant van de weg of midden op het trottoir.

We wilden nog wel meer van de strip zien, maar we waren zo moe, dat het maar tot morgen moet wachten. Slaap lekker allemaal!

1. Erik:
    26 april 2017
    Zo te lezen is elke dag daar jullie lucky day! En het is jullie gegund! Liefs uit Holland, ben op familiebezoek na Iron Maiden concert in Oberhausen. Ja, hier gebeurd ook wel eens wat...
  2. Fam.schepers:
    27 april 2017
    Lieve vakantiegangers.
    Koningsdag,2017.leuk jullie gisteren allemaal gezien te hebben,en ook gesproken,al waren jullie wel moe zo te zien.Wel luxe op zo,n mooie kamers.Ik heb nog met oma Bonnes gebeld.Het was de sterfdag van je vader;Richard. Zij was goed te pas. Zondag gaan pa en ik naar Margon,tuen bewonderen. Het huis,de was, koel-en vrieskast allemaal weer schoon. Pa is twee dagen in de tuin bezig geweest, voor het zevenblad Met Patricia houden we contact. a.s.woensdag zijn we nog in de tuin,en dan zijn jullie al bijna thuis.Wij horen,of zien jullie nog,veel liefs,en ieder een dikke knuffel van ons voor jullie allen. groenten vanuit Tubbergen
  3. Familie Bonnes:
    28 april 2017
    Leuk om dit te lezen. Heb je nu ook de computer ontdekt, mama? Of heeft papa t voor jou gedaan ;)
    We zijn benieuwd hoe het thuis is, maar nu eerst hier nog een week genieten. Time flies when you're having fun!