On our way to Kingman, Arizona

18 april 2017 - Kingman, Arizona, Verenigde Staten

Een reisdag vandaag.

Kingman is het hart van het langste, overgebleven stuk van de historische 'Route 66'. Je waant je in de film 'Cars', waar diverse onderdelen uit Kingman komen: de politieauto, 'Doc Hudson' en de ronde rots (zie foto's).

We moesten 520 km rijden vandaag. De wegen en het landschap veranderden snel: van hobbelige zesbaans wegen in LA, waar het levendig en groen is, naar de ellenlange I-40 door niemandsland: 300 km recht toe recht aan, waar je om de 100 km een rustplaats vindt of een truckersdorpje met een motel, een winkel en een tankstation. Goederentreinen getrokken door 3, 4 of 5 locomotieven doorkruisen het rotsachtige landschap met soms wel 135 wagons!

Op sommige plekken kon je de I-40 verlaten om naar een deel van de historische Route-66 te rijden. Het werd steeds rustiger op de weg, waar je voornamelijk grote Amerikaanse trucks zag, auto's met enorme caravans, vrachtauto's van FED-EX en 'the highway patrol'.

Onze inn voor vanavond is prima. Twee kamers naast elkaar en morgen wacht ons een echt Amerikaans ontbijt. Het Route-66-museum hebben we ook nog even meegepikt. Femke en Stijn wilden liever naar het zwembad, wat later wegens onderhoud nog niet open te zijn. Het museum was prachtig! De entree was 4 dollar en kinderen tm 12 jaar waren gratis. De oude man boven bij de ingang grapte, dat Chiel 12 jaar was vandaag en ons tegensputteren hielp niet: hij stond erop dat we maar voor twee personen hoefden te betalen vandaag! Misschien omdat het nog maar een uur open was... Het ontstaan van de route werd in beeld gebracht met teksten, levensgrote foto's en taferelen uit die tijd, hoe mensen op zoek naar geluk van oost naar west trokken met al hun bezit in een rammelend rijtuig. De weg was soms een grote modderpoel en rond 1930, in de tijd van de grote depressie, was de reis erg zwaar. We zagen ook de eerste buitenboord arco en het bleek dat Edison toen al de elektrische auto had uitgevonden!

We hebben gegeten in een echt steakhouse waar de houtsnippers op de grond lagen. Chiel vond dat ideaal, hoefde je ook niet te stofzuigen. De kinderen snakten naar een gezonde maaltijd, dus de salade ging er wel in (hè Stijn!). Een glaasje cola is minimaal een halve liter en de spareribs waren zo gaar, dat het vlees bijna van het bot viel!

We hebben voor het eerst getankt vandaag. Volle tank voor 50 dollar/euro! Dat rijdt super!

1. Severt:
    19 april 2017
    Wat hebben jullie in die paar dagen al veel gezien. Leuk om te lezen. En mooie foto's.
    Groetjes van ons en we wensen jullie een super vakantie. Maar dat komt wel goed zo te lezen.
  2. Riek van der Mast:
    19 april 2017
    Fantastisch om te zien en lezen hoe jullie genieten, nog mooier dat wij mee mogen genieten
  3. Erik:
    19 april 2017
    Ik voel me net een beetje of ik meereis, erg leuk! Overigens zitten wij dus vandaag in de sneeuw... bizar, he?