Lost and found

23 april 2017 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vandaag gigantisch lang uitgeslapen... het was al 9 uur! Wij moesten daardoor snel aanmaken om nog op tijd bij het ontbijt te komen. Toen we eenmaal in de ontbijtzaal waren, zagen we een klok aan de muur hangen waarop stond, dat het nog maar kwart over 8 was. Het bleek dat onze telefoons al ingesteld waren op de tijdzone van Utah, omdat ons hotel daar heel dicht in de buurt lag.

Het was 'maar' 240 km rijden naar ons volgende hotel en we vroegen Stijn of hij zin had in de volgende canyon, waarop hij antwoordde: "Ja, heel mooi hoor allemaal, maar leuk zeg, elke keer dezelfde stenen bekijken. Wat zien we daar? Steen, steen, steen... en oh ja, nog meer steen!" Stijn had het volgens mij wel gezien. Onderweg kwamen we een leuk dorpje tegen genaamd Kebab, uhhh... ik bedoel Kanab. We waanden ons in een cowboystad. Kanab staat in de volksmond ook wel bekend als 'Little Hollywood' vanwege de vele western-films en series, die in de nabije omgeving werden opgenomen.

Onderweg veranderde het landschap weer: je zag nu echt weides, waar soms zelfs koeien graasden en toen we nog hoger kwamen, op 6100 ft., zag je veel naaldbomen. Langs de kant van de weg stond een bord met BUMP en opeens zaten er enorme hobbels in de weg (bumpy road). Stijn werd wakker en zei: "What the fuck is mis met deze weg! Ik lag net zo lekker te slapen..."

Op onze route natuurlijk Zion National Park meegepakt, een ravijn van 24 km lang en 800 m diep. Via de oostzijde reden we het park binnen. We zagen er hoog oprijzende wanden en hellingen in verschillende mooie kleuren. Onderweg passeerden we twee hoog in de rotsen gelegen tunnels, die een totale lengte hebben van ongeveer 2,5 km. We hebben weer prachtige foto's kunnen maken. Daarna wilde iedereen wel graag door naar onze volgende locatie, behalve Heidi, zij had wel verder het park in gewild. Toen we eenmaal het park uit waren, realiseerde Femke zich dat ze haar bikini had laten liggen bij het hotel. Omkeren was toen geen optie meer, dus moesten we in Bryce regelen dat haar bikini naar onze locatie in Las Vegas wordt gestuurd. Een kleine tegenvaller.

Eenmaal bij onze lodge aangekomen, hadden onze kinderen al verbinding gemaakt met de wifi, voordat wij überhaupt konden inchecken bij een 'ontzettend vriendelijke' vrouw. In het naastgelegen hotel gebeld met het hotel in Page, van dezelfde keten, en de 'housekeeping' bleek Femke's bikini te hebben gevonden. Heidi en Femke hebben geregeld dat haar bikini naar Las Vegas wordt opgestuurd, dus dat was ook weer een zorg minder.

's Avonds hebben we voor de verandering weer eens lekker pizza en hamburgers gegeten. Daarna lekker een beetje hangen op onze hotelkamer en morgen weer vroeg op. Ik zeg welterusten vanuit het indrukwekkende Amerika!

1. Riek van der Mast:
    24 april 2017
    Al is het allemaal steen, steen, steen, het is toch telkens weer wowwwwwwww geweldige reis en prachtige foto's
  2. Familie Bonnes:
    Zo is 't, Riek!
  3. Sandra:
    24 april 2017
    Ach ja Stijn, het is net als met safari, de eerste zebra is geweldig, de tweede prachtig, de derde mooi, de vierde gewoon en bij de vijfde denk je; Al weer een zebra ;) maar toch, het blijft fascinerend zo'n landschap en het levert prachtige plaatjes op! En Femke, een bikini vergeten in het hotel, daar kun jij niks aan doen, dat zit in de genen.. Veel plezier in Vegas!
  4. Familie Bonnes:
    25 april 2017
    Leuke reactie San =), maar je weet 't, mijn geheugen is niet alles meer! Was dat in Mexico? Waar mijn zwemkleding van het rekje was gegapt?