Los Angeles, één groot gekkenhuis!

16 april 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

We hadden geen wekker gezet, maar omdat we allemaal zo vroeg waren gaan slapen, waren we op tijd wakker. Even de leuke app'jes van je vrienden beantwoorden en dan gezellig samen ontbijten. Mama had slecht geslapen, omdat ze toch nog wel een beetje last had van een jetlag, maar ondanks dat hebben we vandaag een fantastische en indrukwekkende dag beleefd!

Omdat ons hotel dichtbij het Griffith Observatorium ligt, zijn we daar als eerste naar toe gegaan. Onderweg keken we onze ogen al uit! Alles is allemaal zo groot en indrukwekkend. Van een afstandje zagen we 'the Hollywood Sign' al bovenin de bergen. Iedereen pakte snel de camera's bij de hand en er zijn fantastische foto's gemaakt. Chiel zag een lang wandelpad naar boven en wilde heel graag naar de top. Het uitzicht van bovenaf was waarschijnlijk schitterend. Dus raapten we alle moed bij elkaar voor deze lange klim. Stijn en Chiel namen het steilste pad, ik nam het minder steile pad en papa en mama namen de normale weg. Althans dat dachten ze, totdat ze zich realiseerden dat die weg niet naar de top van de berg ging, maar naar het Hollywood sign. Dus namen ze maar dezelfde weg als ik, nou ja.. dat dachten ze. Toen ik bijna boven was, hoorde ik mama roepen. Chiel stond al boven op de top, maar kwam iets naar beneden om mama te helpen. Het was een adembenemend uitzicht! Papa was halverwege gestopt met lopen, omdat het toch iets te gek werd om die hele klim te maken. Ik liep terug naar papa en toen bleek dat ze het verkeerde 'pad' hadden genomen, omdat ze dachten dat ik ook langs dat pad naar boven was gegaan. Het was een abnormaal steil pad, wat zelfs Stijn en Chiel niet hadden gedaan. Ze verklaarden me al voor gek, omdat ze dachten dat ik via die weg naar boven was gegaan, stelletje gekken! ;) Uiteindelijk waren we weer met zijn allen beneden, hebben we onze flesjes weer gevuld met water en gingen we door naar Hollywood boulevard voor de Walk of Fame en het Chinese theatre.

We hadden ons er toch iets meer van voorgesteld, maar dat kwam met name omdat er  veel namen op de sterren stonden die we niet kenden. Er waren ook heel veel irritante mensen, die je van alles probeerden aan te smeren; het beste is gewoon stug doorlopen. We gingen gezellig met z'n allen wat eten bij de Subway en daarna hebben we in een touringcar een sightseeing door Los Angeles gehad. Mama vond het eigenlijk zonde van het geld (op de folder stond $59 p.p.) maar de man begreep meteen dat we dat niet gingen betalen. Hij vroeg $120 en Chiel viel bijna achterover van verbazing! 'Meteen doen!', was zijn reactie. Maar mama bleef maar nee schudden en moeilijk kijken en toen deed hij er uiteindelijk nog $40 vanaf. Na dit lesje afdingen ging de tocht over Hollywood en Sunset boulevard en langs allemaal huizen van beroemde mensen. Bijvoorbeeld het huis van Morgan Freeman en van Channing Tatum (Magic Mike). Helaas was hij niet met zijn ontblote bovenlijf het gras aan het maaien ;).

Omdat het Pasen was, waren alle 'celebs' waarschijnlijk bij familie, want in Rodeo Drive, de duurste winkelstraat van LA, hebben we er geen gezien. Er was zelfs een winkel 'Le Dyon' waar je alleen op uitnodiging naar binnen mocht. De winkel van Gucci was helemaal goudkleurig. Sommige mensen vroegen of het echt goud was. 'Welnee', zei de gids, 'dit is LA! Dan zou het allang gestolen zijn!'

Eenmaal terug bij het hotel hebben we nog even een frisse duik genomen in het zwembad en doodmoe lagen we allemaal rond 9 uur/half 10 op één oor.

1. Riek van der Mast:
    17 april 2017
    Ik kijk nu al uit naar de foto's
  2. Hilde de Bot:
    17 april 2017
    Leuk he, jullie zijn al echte toeristen!
  3. Annousjka:
    17 april 2017
    Al echt een avontuurlijke dag, met die spontane wandeling.
  4. Sandra:
    18 april 2017
    Leuke foto's en mooie verhalen! Jullie zitten ook qua weer in het juiste deel vd wereld. De thermometer hier gaf vanochtend 2 graden aan en het wordt deze week niet warmer dan 12 graden. Dus geniet vd warmte, want jullie gaan ook nog richting koudere gebieden als ik het goed heb begrepen...
  5. Familie Bonnes:
    19 april 2017
    Inderdaad San, het is hier heerlijk weer! Om 6 uur vanavond nog 26 graden. Lekker windje erbij, perfect gewoon! Enne.... wat die jetlag betreft... ben ik de enige die er wel last van heeft. Maar het gaat al beter; ik kon de eerste twee nachten gewoon niet slapen.